zondag 1 september 2013

Voet Mont Beuvray - Larochemillay : 12.5km

SMS verstuurd op 30/08/2013 om 22u22

“ Mijn been voelt weer wat sterker aan. Het is tijd om eindelijk de Beuvray te beklimmen. Het is de laatste (maar tweede hoogste) heuvel van de Morvan. Nadien vlakt het landschap af tot Larochemillay. Ik word weer gedropt aan de voet en een  uurtje later sta ik 200m hoger te genieten van het prachtige uitzicht op de top. Na een kort bezoek aan de opgravingen (er steekt hier meer dan 2100 jaar aan resten in de grond), begin ik aan de afdaling en het komende uur daal ik 500m tot het dal naar Larochemillay. Daar aangekomen (zonder zeer) blijkt de gîte volzet te zijn dus ik moet een lift zoeken tot de volgende slaapplaats, 25km verder in Issy L’ Èvêque. Hier blijkt er voor slechts 11euro per nacht een superdeluxe pelgrimsgîte te zijn dus betaal ik direct voor twee nachten. Morgen lift ik terug naar Larochemillay om vervolgens te voet tot aan mijn gîte te wandelen. Ik was nog net op tijd in Issy om in de winkel een straffe halve liter te kopen om te vieren dat deze jongen redelijk ongeschonden (uit het livre d’or van de gîte blijkt overigens dat bijna iedere pelgrim achteraf minstens licht beschadigd is en ik in vergelijking met mijn voorgangers nog redelijk fit ben…) de Morvan heeft overwonnen: schol!! “

4 opmerkingen:

  1. Dag Thomas,

    Vanaf je start lees ik met plezier iedere dag de belevenissen op je tocht naar Santiago. Ik heb zelf stukken van de GR13 en de Tour de Morvan gelopen dus ik weet hoe ontzettend mooi de streek is. Ik heb lang geleden al het stuk van de GR65 tussen Le Puy en Figeac gedaan, een machtig mooi stuk. Ik hoop ooit vanuit Nederland naar Santiago of naar Rome te lopen maw ik ben jaloers. Ik wens je veel plezier, sterkte, geluk en veel ontmoetingen onderweg. Groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe je de groeten van mij aan de Nederlandse eigenaresse van het café in Issy L'Eveque? Volg je stukjes met heel veel plezier, ik kan zo de tocht nu terug (en voor mij in omgekeerde volgorde) meelopen..:-) Salut et buen camino, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spijtig genoeg heb ik je reactie pas een aantal dagen na mijn passage in Issy gelezen, Annette. Heb je groeten dus niet kunnen doorgeven, sorry!
      Groetjes uit Porto!

      Verwijderen