zaterdag 7 september 2013

Noirétable - La Chamba : 20km (totaal : 1012 km)

SMS verstuurd op 07/09/2013 om 19u37

“ Druk dagje vandaag :) Ik moest vroeg uit de veren want Tina, de Duitse barvrouw van het hotel, rijdt me op en af naar Thiers om een vers paar schoenen aan te schaffen. Na het ontbijt legt ze me de mooiste autoluwe route uit naar La Chamba (13 km over de weg). De wolken hangen vandaag immers zo laag dat je in de heuvels niet echt opvalt als wandelaar naast de weg. Het werd een mooie wandeling. Een verademing om na de hitte van de afgelopen dagen door de wolken te lopen. En muisstil, tot ik een meute honden en hoorns hoorde. Op mijn wandelroute was er een drijfjacht aan de gang. Ik moest van de jagers terug de weg op. Daarlangs stonden ze 1 voor 1 met hun tweeloop terwijl  je op dat moment nog amper 20/30m ver zag. Jagers, wat heb ik er toch een hekel aan, onmensen! Aangezien ik liever niet door zo’n verstrooide, gedegenereerde debiel afgeschoten werd, heb ik een uur lang luidkeels de foutste nummers van ABBA gezongen (extra vals dan nog!). Zo heb op geweldloze wijze hopelijk nog een paar onschuldige beestjes het leven gered. Ongeschonden vond ik de GR3 terug aan het klooster Notre Dame de ‘Hermitage. Even kwam er een straffe wind opzetten die de wolken omlaag blies zodat ik plots onder een blauwe hemel stond. De wind ging liggen en de wolken kwamen terug omhoog gekropen. Toen de witte muur enkele meters van me verwijderd was, sloot ik mijn ogen en voelde ik hoe de wolk langs mijn gezicht gleed: wat een fantastische ervaring! La Chamba ligt aan het hoogste eind van een lang en prachtig dal. Ik kwam net op tijd aan want langzaamaan werd een zwaar onweer naar boven geduwd, dat losbarstte net toen de vrouw van de gîte me binnenliet. De gîte ligt helemaal boven in het dorp naast de kerk. Ik had een fantastisch uitzicht, maar ik ben ook een uurtje van ieder elektrisch toestel afgebleven. Na iedere nabije donderslag verslikte de frigo zich immers even :) Hopelijk is het weer morgen beter zodat ik de heuvelrug (Col de la Loge, Col du Béal, Col Pierre-sur-Haute) op kan. Zo niet, moet ik verder langs het dal afdalen naar het zuiden en dat zou toch wel balen zijn… “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten