zondag 22 september 2013

Aubrac - Saint-Côme-d’Olt : 24km (totaal : 1310 km)

SMS verstuurd op 22/09/2013 om 07u43

“ 1km na Aubrac heb ik een prachtig zicht. Vanaf het plateau daal ik vandaag bijna 1000m af naar Aveyron. Hierboven schijnt de zon, maar in het dal is er een zee van wolken tot aan de heuvels aan de horizon. Het is wel spijtig dat ik voor de tweede dag op rij een inhaalrace moet houden om verstrooide pelgrims spullen te bezorgen die ze vergeten zijn: gisteren een portefeuille, vandaag een toilettas. Het nadeel als je als laatste vertrekt en rugoefeningen doet op de grond… 7km later haal ik het Canadees meisje in en we ontbijten samen op een bankje. De zon is terug van de partij. Het was meer dan een week geleden dat ik zonder fleece kon wandelen: heerlijk! :) Via smalle paden daalt het steeds verder doorheen mooie bossen. De eerste bladeren beginnen te vallen en hier en daar ruik ik al de geur van de herfst… Saint-Côme is een mooi Middeleeuws dorpje en vlak achter de stadspoort ligt de gezellige gîte waar ik met 2 Fransen en 1 Canadees verblijf. In het restaurant zie ik enkel bekende gezichten: het koppel uit Nantes wiens portefeuille ik vond, een groepje rijke Fransen met gids, en Thomas en Kathlene uit Vancouver. De Fransen moeten maandag terug op het werk zijn en de Canadezen gaan een stukje verder reizen per trein omdat ze te weinig tijd hebben. Er worden mooie teksten voorgelezen en muisstil wachten de Fransen terwijl ik deze vertaal voor de Canadezen. We zingen nog een uur en nadien krijg ik voor de zoveelste maal een hartelijk afscheid…  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten