donderdag 12 september 2013

Retournac - Vorey : 16km (totaal : 1135 km)

SMS verstuurd op 12/09/2013 om 18u57

“ Ik werd gisteren nog voor het diner uitgenodigd bij de boerenfamilie. Simpel, lekker eten uit hun groetentuin. Wanneer de kaas weer op tafel komt, pas ik toch maar en begint de kat er op haar beurt aan :) Het was een leuke avond, maar het ging er erg druk aan toe. Het duurde even eer ik mij kon mengen in de gesprekken, na bijna iedere avond alleen te hebben gezeten sinds Vézelay. Vandaag had ik een korte wandeling van 16km door de kloof die hier uitgesneden werd door de Loire. Het was wat saai langs een slingerende tweevaksbaan, maar heb wel nog eens collega’s ontmoet, voor het eerst sinds Vézelay. Huub en Hettie komen uit regio Den Haag en doen de camino in stukjes. Ik sprak ze aan op een terrasje dat ik passeerde. We hebben bijna 2u fijn gebabbeld en ik heb er 2 koffie’s mee gedronken. Ik zit in de gîte municipal van Vorey, een klein huisje dat uitkijkt over het stadje. Het is hier kermis maar ik ga binnen blijven. Ik ga een hoop spulletjes wassen en vroeg onder de wol kruipen zodat ik op tijd aan de laatste 24km tot Le Puy kan beginnen en in een proper onderbroek de kathedraal kan binnenwandelen ;) Spannend!!!!! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten