zondag 29 september 2013

Rustdag / om schoenen naar Albi

SMS verstuurd op 29/09/2013 om 21u52

“ Om 9u vertrok ik met de trein naar Albi. Het voelt goed aan om eens een dagje weg te zijn van de pelgrimsroute. Twee treinen en 1 busrit later (het seinhuis van Albi is afgebrand…), kom ik 80km verder aan in Albi. Ik vraag aan het loket waar de Decathlon ligt. 40min wandelen later blijkt dat ze me naar een andere sportwinkel heeft gestuurd en moet ik 8km naar de andere kant van Albi wandelen. De werknemer die ik gisteren aan de lijn had, heeft mijn paar schoenen niet apart gehouden, ook al had hij het me beloofd. Er staat gelukkig nog 1 paar in de rekken (maar goed, anders was het kot te klein geweest…). Ik vraag nog een stempel voor mijn credencial als souvenir en ga terug naar het station. Een uurtje, 2 Stella’s en een Hoegaarden later ben ik op de terugweg. Na 2 bussen en een treinrit ben ik 10u na mijn vertrek weer in Figeac. Ik kom al snel oude bekenden tegen: Aline uit Zwitserland en Sarah uit Gent. We doen nog gezellig een terrasje en om 23u30 sluip ik zachtjes mijn slaapzak in, ditmaal tussen de collega’s op de slaapzaal… “



Geen opmerkingen:

Een reactie posten