woensdag 25 september 2013

Saint-Côme-d’Olt - Campuac : 28km (totaal : 1338 km)

SMS verstuurd op 24/09/2013 om 22u26

“ Bijna 1km afdalen, dat voel je aan de beentjes de dag erna :) Na het ontbijt en afscheid van de Canadezen laat ik het eerste deel van de etappe de GR65 links liggen. Via de kortste route, langs rivier de Lot, steek ik door naar het prachtige Espailion. De andere pelgrims blijven op de GR65 waardoor ze morgen een monsteretappe moeten doen, ook al zijn er velen geblesseerd. Enkel Roland, een vriendelijke zestiger die te voet vanuit Zwitserland gekomen is en op dezelfde dag uit Le Puy vertrokken is, en ikzelf kiezen ervoor het platgetreden pad te verlaten. We kiezen ervoor om 2 dagen de avontuurlijke GR6 te volgen (even lang maar etappes met normale lengte). Na een ongelofelijk steile klim via smalle weggetjes, staan we bovenop een plateau met prachtige vergezichten. Roland kiest voor een hotel, ik voor de gîte van Mimi en Jean-Louis even verder. Eindelijk nog eens een avondje alleen! :) Omdat het zondag is, neem ik halfpension en Mimi schotelt me de heerlijkste maaltijd voor sinds mijn vertrek. Het ene culinaire orgasme volgt het andere op terwijl ik hardhorige Mimi luid roepend vraag wat ze me allemaal voorschotelt… Morgen halfweg!! :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten