zondag 1 september 2013

Saint -Prix - voet Mont Beuvray : 12.5km

SMS verstuurd op 29/08/2013 om 23u45

“Tot Larochemillay, het einde van de Morvan, blijft de route heel heuvelachtig met pal in het midden de bekende archeologische site van Bibracte op de top van de 831m hoge Mont Beuvray. Deze site wilde ik echt graag bezoeken. Mijn been voelt redelijk goed aan dus spreek ik met de eigenares af om tot aan het museum aan de voet van de Beuvray te wandelen en het museum te bezoeken. Vervolgens zou zij me daar terug ophalen en weer naar de chalet brengen. Het was een prachtige wandeling maar ik ben wel weer veroordeeld tot het volgen van de minder ruwe autowegen. Aan het museum lonkt de top maar ik moet me inhouden. Het museum is supermodern met allerhande interactieve snufjes. Ze pompen wel geld in de archeologie, die Fransen :) Eens terug in de chalet is het toch wel weer wat balen van die blessure. Maar kom, als ik de volgende week tijdens de vlakke etappes mijn been terug goed laat aansterken (het is blijkbaar gelukkig niet zo erg als de blessure na Reims), kan ik mijn schade inhalen tijdens de cols die de dagen voor mijn aankomst in Le Puy wachten… Duimen maar!“

Geen opmerkingen:

Een reactie posten