maandag 2 september 2013

Issy l’Évêque - Bourbon-Lancy : 25km (totaal : 865km)

SMS verstuurd op 02/09/2013 om 20u31

“ De etappe van vandaag liep door hetzelfde landschap als gisteren. 10km voor Bourbon heb ik de GR13 voor de laatste maal opgezocht waarna deze op de top van de Mont De Signal (470m) overging in de GR3 die me over de cols zal leiden. Op de top kon ik deze cols ook voor de eerste maal zien: tientallen km’s verder aan de andere kant van het Loiredal rijzen ze torenhoog op. Ik kreeg er even kippenvel van… Bourbon-Lancy heeft een mooi middeleeuws kwartier en ik bezoek er een tweedehands boekenmarkt. De mensen zijn wel niet zo vriendelijk (atypisch voor een Bourgondische stad) en ik kan niet wachten tot ik hier weg ben. Ook de slaapplaats valt voor de 1e maal tegen. Of beter gezegd de huisgenoot. Ik heb intussen goede ervaringen met de SDF-lokalen (noodlokalen van Caritas voor daklozen), maar Fred (dakloze in kwestie) heeft er een gigantische rotzooi van gemaakt en is boos op de vriendelijke man van Caritas (toch 1 iemand) die dat nu opmerkt. Hij mag misschien niet meer mag terugkomen. Het verschil met Dimitri in Dinant kan niet groter zijn: extreem overgewicht, zat, onbeleefd, lui en vies. Kortom eerder trailertrash dan arme dakloze… Ik zet hem vrij cru op zijn plaats en als een geslagen hond druipt hij af. Ik kijk ernaar uit hier weg te zijn. Ik was mijn voeten en sluit me op in mijn kamer…“

Geen opmerkingen:

Een reactie posten