woensdag 18 september 2013

Saint-Privat-d’Allier - La Clauze : 27km (totaal : 1211 km)

SMS verstuurd op 17/09/2013 om 22u18

“ Ik moest vroeg uit de veren vandaag want om 9u moesten we uit de gîte. Ik drink een koffie (maag is terug ok), ga langs de epicerie en vertrek om 10u. Al snel haal ik vader en zoon uit Limoges in en blijf ik 2km bij hen omdat ik ze na vandaag te ver voor zal zijn om hen nog tegen te komen. Na een straffe afdaling moet je over een afstand van 2km 500m klimmen. De meeste andere pelgrims hebben ‘laatste ravitaillering’ (wegbeschrijving) opgevat als ‘eet uw buikje maar vol vlak voor een lastige klim’ en sterven enkele malen onderweg. Ik draag mijn lunch naar boven, installeer me op de top en wijs ze breed glimlachend de dichtstbijzijnde kraan met drinkbaar water. De laatste 15km wandelde ik op een mooi plateau op ca. 1100m hoogte. Het was wel wat fris met straffe NO-wind, dus heb ik de ganse dag mijn muts opgehad en een sjaal rond de nek gedragen. Na een straffe etappe belanden we met 7 ervaren wandelaars (alle andere houden het na 19km voor bekeken) in een gezellige gîte. De bazin komt een vijfgangenmenu voor ons koken en ondertussen wisselen we ervaringen uit. Ik slaap op de zolder met Marie-Josée, een toffe Zwitserse dame die nog een tijdje in België heeft gewoond en met wie ik reeds in Le Puy-en-Velay had kennisgemaakt. Een meevaller want ze is 1 van de weinige nachtbraaksters onder de collega’s. En terwijl het buiten stilaan begint te stormen, tetteren we erop los… Tot morgen! :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten