dinsdag 10 september 2013

Saint-Anthème - Apinac : 26km (totaal : 1091 km)

SMS verstuurd op 10/09/2013 om 19u21

“ Het hotel mocht er wezen gisteren: douche, sauna, zwembad, jacuzzi, viergangenmenu en een cognac van het huis. Ik was de enige gast en ze hebben me in de watten gelegd :) En toen had ik de pooltafel nog niet ontdekt. Voor de 1e maal sinds 19 juli heb ik een keu vastgehouden, eindelijk… Er was niemand die ik stoorde dus heb ik tot middernacht tegen mezelf gespeeld. Alleen spijtig dat er 6 gaten in de hoeken zaten. Bij deze: een bak Duvel voor diegene die me een adres kan bezorgen voor een driebandclub/tafel in een straal van 15km rond Le Puy-en-Velay. Ik heb trouwens nog steeds niet ontdekt waarom ze het hier ‘un billiard français’ noemen... Naast een tof hotel, hebben ze ook straffe kaarsen in Saint-Anthème. Ik had er gisteren 1 gebrand voor een spoedig herstel aangezien het hotel nog niet open was. Ik vertrok vanochtend en dacht dat mijn enkel wel zou beginnen te zeuren, maar 26km later had ik nog steeds niets gevoeld; kon het amper geloven! :) Ik had een fijne wandeling vandaag met leuke ontmoetingen en mooie uitzichten. In Ferréol heb ik de Saint-Rochkapel (beschermheilige pelgrims) bezocht en ditmaal een kaars uit dank gebrand. In la Chapelle-en-Lafaye ontmoette ik iemand die me toevertrouwde ook ooit van de angst gejankt te hebben op de Pierre-sur-Haute. Sindsdien keerde hij er tevergeefs ieder jaar omstreeks dezelfde dag naar terug in de hoop dezelfde kick te herbeleven. Vervolgens heb ik de heuvel naar Montarcher beklommen voor het uitzicht. In Estivareilles heb ik de GR3 terug hernomen om de enkel tot het uiterste te drijven, maar deze gaf zoals gezegd geen krimp. Ik heb vannacht een vakantiecentrum van 100 bedden voor mezelf alleen. De verantwoordelijke heeft ooit zelf de camino gedaan. Hij vraagt me wat ik nodig heb en of het niet moeilijk is steeds alleen te zijn. Ik antwoord dat de MP3-speler in mijn hoofd enkel werkt als ik wandel en hij geeft me de radio uit zijn bureau: feest!!!! “

6 opmerkingen:

  1. Deze bak Duvel is voor mij!!!
    De dichtstbijzijnde biljartclub nabij Le Puy-en-Velay bevindt zich in Vals Pres Le Puy, Centre Culturel André Reynaud, Avenue Charles Massot. Ocharme 1km.
    Voorzitter: Claude Rue, tel: 0471.020.716
    Nooit gedacht dat ik zou uitkijken naar je terugkomst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci voor deelname aan deze prijsvraag. Spijtig genoeg was u echter niet de eerste om te antwoorden. Meer succes de volgende keer :)

      Verwijderen
  2. Thomas, was ik niet eerst? Kijk eens naar de telefoonnummers die ik je gistetenavond rond 22u gemaild heb.
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste,
    Thomas heeft mij voor zijn vertrek met de hand op het hart verzekerd dat eerstegraadsfamilie en tweedegraads verwanten niet mochten meedoen aan eventuele spelletje, raadseltjes e.d.
    Désolé.
    Olé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat geldt ook voor eerste- en tweedegraadsvrienden.
    Schol

    BeantwoordenVerwijderen