zondag 29 september 2013

Figeac - Ussac : 25km (totaal : 1435 km)

SMS verstuurd op 29/09/2013 om 22u24

“ Ik geniet nog even van de leuke sfeer in Figeau en vervolgens ben ik om 11u weer op pad. Ik neem de eerste 10km de berm van een départementale om mijn schoenen in te lopen op het vlakke en vervolgens ga ik weer GR65 op. De gîte is een donativo, maar heel luxueus (Stella aan €1!) met een hoop beestjes eromheen, en ik ben alleen! Ik neem een pintje, zet een muziekje op, doe mijn wasje (droog op 1 uur: zo lekker warm is het dus). Daarna word ik uitgenodigd voor het diner bij de eigenaars. Alles wat op tafel komt is niet alleen heerlijk, maar ook eigen kweek, oogst of makelij (behalve de rijst, kaas en wijn). Ik at de eerste pompoensoep van het jaar, varkenspaté met tomaten en brood, lams met (Camargue) rijst, op smaak gebracht met zelf gekweekte saffraan (zalig). Dominique toont me trots een glazen pot vol met saffraandraden. Het rode goud dat hij had kunnen verkopen aan €30/gram. Hij kiest er echter voor ze te reserveren voor familie, vrienden en pelgrims. Met een rond buikje kruip ik dus de slaapzak in :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten