zondag 15 september 2013

1e rustdag Le Puy-en-Velay

SMS verstuurd op 15/09/2013 om 17u37

“ Ik heb om meerdere redenen gekozen om 2 rustdagen te houden. Ten 1e: het was al geleden sinds Reims (dag 19 en 20). Ten 2e: sinds Noirétable was het voor het eerst (iets) onder de 20°. Ik had het superkoud en voelde me wat zwakjes, dus blijkbaar heb ik geen reserve meer. En ten 3e: door alle ontstekingsremmers begon mijn maag permanent te zeuren. Kortom het plan voor dit weekend: zo weinig mogelijk wandelen, zoveel mogelijk eten en mijn maag soigneren (die laatste 2 wordt schipperen…) :) Vandaag heb ik zoveel mogelijk praktische zaken gedaan overdag: naar de bank geweest, pillen voor de maag gaan halen (je krijgt hier alles wat je maar wil zonder voorschrift), samen met een jonge Duitse priester (in fluoblauw joggingpak) naar de Decathlon gegaan voor herfstspullen, nieuwe boekjes t.e.m. de Pyreneeën gekocht, postkaarten geschreven, de was gedaan,… De biljartclub heb ik vlotjes gevonden maar was (anticlimax) gesloten tijdens het weekend: balen! Dan maar terug naar de kathedraal (waarvan ik de binnenkant al vanbuiten ken aangezien de kortste weg naar de benedenstad dwars door dit gebouw loopt) om nog wat kaarsjes te branden, en vervolgens terug naar de pelgrimsdrink. Dikke fun gehad (ben intussen terug gewend aan het fenomeen van de ‘medemens’) en ik beland naast een Zwitsers meisje dat al 30 dagen onderweg is. Na de drink doen we gezellig een restaurantje en uiteindelijk babbelen we meer dan 5u over onze ervaringen als pelgrim na enkele weken alleen te zijn geweest, over ons geloof in la providence, en dat het gek is nu zoveel anderen te ontmoeten. Het afscheid is kort: een hand, een gemeende ‘Buen Camino’ and that’s it; we weten dat onze wegen de komende 1550km nog zullen kruisen… “




Geen opmerkingen:

Een reactie posten