zaterdag 7 september 2013

Arfeuilles - Lavoine : 32km (totaal : 964 km)

SMS verstuurd op 06/09/2013 om 01u22

“ Het had een korte etappe van 15km moeten worden, maar om 14u bleek dat ik enkel vandaag nog terecht kon in de skichalet van Lavoine (de enige slaapplaats tussen 2 toppen van 1000m en 1290m). Na 12km bleek er dus nog 20km bij te komen en ook nog heel wat hoogtemeters. Ik ben begonnen op 450m, dan stijgen naar 700m, nadien dalen naar 500m, vervolgens klimmen naar 980m (Roc des Gabelous & Roche St-Vincent), daarna 300m dalen naar Lavoine en tot slot 300m stijgen naar de chalet aan de voet van de Montoncel (1290m). Dit allemaal bij meer dan 30°. Al bij al viel het nog vrij goed mee. De toppen zijn hier een stuk hoger als in de Morvan maar minder grillig, waardoor je op je gemak en gedoseerd kan klimmen en er niet als een wildeman tegenaan moet vliegen :) Het was enkel even schrikken toen er 30m van me vandaan een vrij grote den omviel, hoewel er geen zuchtje wind stond: très étrange! :) De skichalet ligt ver verwijderd van het dorp en ik heb zowaar een radio die dan ook direct op max gaat (nog maar de 3e maal dat ik een radio heb…). Ik kan niet terecht bij het enige restaurant in de buurt, ondanks dat de mensen van de gîte het me verzekerd hadden. Kinkloppen ben ik toch niet gewoon: 1 appel, 1 pakje crackers en 4 mini-chocoladebroodjes voor het diner, het ontbijt en de eerste 16km van morgen. Uit ‘wraak’ maak ik dan maar misbruik van de telefoon om mijn slaapplaatsen voor de rest van de week te reserveren en enkele ‘korte’ internationale telefoongesprekken te plegen… Horen jullie ook iets knorren? :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten