zondag 15 september 2013

2e rustdag Le Puy-en-Velay

SMS verstuurd op 15/09/2013 om 21u37

Het plan was om vandaag de toerist uit te hangen, maar het weer zat wat tegen. Ik had geen zin in koud, miezerig weer zonder de warmte van het stappen, dus ben ik lekker binnengebleven. Ik heb veel ijs op de beentjes gelegd en mijn route tot Saint-Jean opgedeeld (750km in 30 etappes van gemiddeld 25km) terwijl ik in mijn slaapzak lag met uitzicht op de kathedraalstoren 40m verder. Ik heb ook eindelijk eens het gat in mijn broekzak gerepareerd. In de late namiddag ben ik wat gaan slenteren in het doolhof van kleine straatjes van de kathedraalsbuurt en vervolgens weer naar de pelgrimsdrink gegaan. Ik moest tolken voor enkele Duitse pelgrims. Het was niet eenvoudig om mijn Duits boven te halen na 50 dagen Frans te hebben gesproken. Uiteindelijk ben ik weer naar hetzelfde restaurant gegaan, ditmaal met een gepensioneerde vrouw uit Keulen. Ze kan erg goed Frans spreken maar wil per sé in het Duits babbelen, ook al moet ze doorhebben dat het me erg veel moeite kost. Wanneer ze ook tijdens het eten vragen blijft afvuren, smijt ik even de anekdote van de Rue René René in Le Beugnon ertussen maar zelfs de 2e WO erbij sleuren helpt niet (doorgaans nochtans de meest effectieve manier om een gesprek met een Duitser te doen stilvallen…). Het was wel een gezellige avond maar de concentratie was echt helemaal weg op het einde dus was ik content toen we hadden betaald en ik mijn slaapzak kon inkruipen. Ik ga proberen om morgen naar de mis en de pelgrimszegening in de kathedraal te gaan dus moet ik om 6u opstaan. Niet leuk, maar daarna kan ik wel weer op weg! :)




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten