woensdag 25 september 2013

Campuac - Conques : 22km (totaal : 1360 km)

SMS verstuurd op 25/09/2013 om 08u34

“ Na samen met Mimi ontbeten te hebben, geeft ze me nog een dikke zoen op de wang en trek ik op pad richting Sénergues, 1350km van mijn bed in Helchteren. Ik heb een knoop in mijn maag. Ik ben blij halfweg te zijn maar het voelt ook wel raar aan, alsof je opnieuw moet beginnen… De laatste steile meters naar de kerk bel ik papa om live verslag te brengen van de heuglijke gebeurtenis. Vervolgens kaarsjes gebrand, klein flesje champagne laten ploffen en 4u siësta gehouden (bijna 30°) om alcohol te verwerken (drink normaal gezien nooit alcohol tijdens etappe). Samen met Anthiem, een 19-jarige gast uit Reims die hier komt nadenken wat te studeren aan de unief, trek ik naar Conques. 1 van de mooiste dorpen van Frankrijk. Na een lange afdaling beland ik plots inderdaad in een decor dat te mooi lijkt te om waar te zijn :) In de abdij van Saint-Foy krijg ik een bed in een grote, stampvolle slaapzaal, zie ik een hoop oude bekenden en ontmoet ik een Nederlands-Zwitserse professor psychologie. Ik verklaar uit enig proefondervindelijk onderzoek besloten te hebben dat psychologen even krankzinnig zijn als hun patiënten. Ze trakteert me vervolgens een Hoegaarden op het mooiste terrasje van Conques onder de wijnranken in de ondergaande zon. Laat die tweede helft maar komen! ;) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten