zondag 22 september 2013

Fineyrols - Aubrac : 20km (totaal : 1286 km)

SMS verstuurd op 21/09/2013 om 22u47

“ Het weer is terug aan het kwakkelen. Op een plateau van 1200m hoog tegen de wind en de regen inbeuken: I love it! :) Ik waan me zowaar even terug op Pierre-sur-Haute (een verhaal dat me overigens ondertussen ook al begint te achtervolgen…). Het is een korte etappe, maar de zon breekt na de middag plots door en met de nog steeds druk krabbende Parisiennes vliegen we in de glühwein op een zonnig terrasje in Aubrac. Het dorpje werd zowaar gesticht door een Vlaamse monnik, die hier een pelgrimshospitaal oprichtte. De 3 slaapzalen van de gîte liggen netjes op elkaar gestapeld met een keuken ertussen in een 30m hoge toren uit de honderdjarige oorlog, ‘le tour des Anglais’. De Canadezen, Fransen en Amerikanen in de toren (eerste maal dat ik ze ontmoet roepen in koor ‘Thomas le Belge!’ als ik antwoord in Vlaanderen te zijn vertrokken. Om ze voor te zijn roep ik luidkeels terug geen ‘pommade magique’ te hebben… Het is barkoud dus we kruipen allemaal samen rond een grote tafel in de keuken en lachen en zeveren erop los terwijl we ieder om beurt ons potje koken… Fijn weekend!! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten