zondag 22 september 2013

Saint-Alban-sur-Limagnole - Fineyrols : 30km (totaal : 1266 km)

SMS verstuurd op 21/09/2013 om 21u59

“ In de kleine pharmacie van Saint-Alban staan in alle vroegste 10 pelgrims netjes aan te schuiven. Aangezien we al om 8u30 uit de gîte moesten, blijf ik tot 10u op het dorpsplein staan om een babbel te slaan met alle collega’s die nu voorbijtrekken. Een Hollandse dame komt me bedanken omdat ze na de medicamenten van gisteren weer zonder pijn kan wandelen. Het eerste deel van de etappe leidt me uit de heuvelachtige Margueride om te eindigen in de prachtige Aubrac. Na enkele km’s neem ik een lange pauze en beginnen geblesseerde pelgrims me plots aan te klampen. Ergens na le Sauvage is het gerucht ontstaan dat ‘Thomas le Belge’ een ‘pommade magique’ zou hebben tegen tendinitis. Zelfs ervaren pelgrims komen eens polsen. Na een namiddag keer op keer uit te moeten leggen dat ik helemaal geen wondermiddel heb, besluit ik de onzin voor te blijven en door te wandelen naar het volgende dorp. De Aubrac is zo onbeschrijfelijk mooi en desolaat dat de tranen me in de ogen springen van geluk. Eindelijk ben ik ook eens een uurtje alleen :) Ik kan in de gîte direct de beentjes onder tafel steken voor de plaatselijke specialiteit ‘des Alligots’ (puree van patatten met Comptalkaas), geserveerd met veel spektakel. De rest van de avond probeer ik 3 knappe edoch krabbende Parisiennes te overtuigen dat niet alle gîtes op weg naar Santiago even vergeven zullen zijn van ‘des punaises’ (de beruchte bedbugs) als die van hun gisteren… Tot morgen!! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten