donderdag 5 september 2013

Even stilstaan…

SMS verstuurd op 04/09/2013 om 20u38

“ Zoals jullie waarschijnlijk reeds gemerkt hebben, brand ik al eens graag een kaarsje. In de Franse kathedralen en basilieken kost je dat stukken van mensen en (aangezien het toch een minimum aan concentratie vereist) sta je bepaald niet op je gemak met die horden luidruchtige Aziatische en Amerikaanse toeristen om je heen, druk in de weer met hun debiele iPads. Gelukkig zijn zelfs de kleinste kerkjes op het platteland doorgaans niet gesloten overdag. Ook ideaal om de zinderende hitte te ontvluchten en even de benen te laten afkoelen. In het kerkje van Châtelus sta ik bij mij 7 kaarsjes: 1 voor Koen, 1 voor JDF en Dimitri, 1 voor mijn ouders en grootouders, 1 voor alle andere familieleden en vrienden thuis, 1 voor iedereen die me onderweg ontvangen en geholpen heeft en 1 voor de weg die komt. De laatste kaars brand ik voor Mandus Wienen. Langs deze weg zou ik graag zijn vrouw Josée, familie en vrienden veel sterkte willen toewensen… “

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten