maandag 30 september 2013

Limogne-en-Quercy - Le Pech : 28km (totaal : 1488 km)

SMS verstuurd op 30/09/2013 om 21u28

“ Aline besluit een rustdag te nemen dus voor de derde maal nemen we afscheid. Gisterenavond waren er zware onweders (heel tof: de afgeslagen compteur zoeken in een verlaten school…). Maar het weer is voorlopig bijgedraaid en ik slenter een uurtje rond op de zondagsmarkt. De meeste pelgrims zijn na Conques of Figeac gestopt dus het is lekker rustig wandelen op de GR65. Tot na de middag althans, want na 15u passeer ik langs de GR plots een hoop debielen met een tweeloop. Ik kom een jonge jager tegen met zijn zoontje. Met tegengoesting babbel ik even met hen. Het zoontje is 9 jaar en kan zijn jachtgeweer amper omhoog houden. Ik schuif een metertje op want hij zit met de loop op mijn voeten gericht. De hemel wordt inktzwart en een uur lang regent het vervolgens pijpenstelen. Ondertussen moet ik 1 voor 1 de jagers passeren in mijn donkerbruine poncho. Ik heb echt schrik door een idioot afgeknald te worden dus het is weer zingen geblazen… Gelukkig breekt de zon er weer door op het moment dat ik aankom bij de gîte en kan ik met 3 leuke Engelse samen een pintje drinken op het terras :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten