donderdag 26 september 2013

Conques - Livinhac-le-Haut : 24km (totaal : 1384 km)

SMS verstuurd op 26/09/2013 om 13u34

“ Ik sta voor dag en dauw op om naar de lauden te gaan in de grote kerk van het kleine dorpje, met het prachtige 12e-eeuwe timpaan boven de ingang. Er zijn slechts 5 paters en 2 andere toeschouwers. Het is heerlijk wakker worden tijdens de mooie gezangen terwijl de zon stilaan door de ramen komt piepen. Na het ontbijt blijven we met de jongere pelgrims nog wat door het dorp slenteren om eventuele file op het smalle, steile pad uit het dal te ontwijken. Eenmaal op weg neem ik afscheid en klim naar het plateau dat langzaam terug afdaalt naar Livinhac. Af en toe draai ik me om en geniet ik van het prachtige zicht op Conques in de diepte. Ik verlaat op het plateau de GR om via een andere weg een lelijke stad te vermijden. Ik kom 3u geen enkele collega meer tegen en ik heb een prachtig uitzicht op de vallei van de Lot, in wiens meander Livinhac ligt. Ik ben lekker alleen in de gîte, doe een groot wasje en zie mezelf voor de eerste maal in profiel in de driedelige spiegel. Ik schrik van mijn holbewonersuitzicht, vraag een schaar en een half uur later ziet mijn baard er al een stuk netter uit… :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten