vrijdag 1 november 2013

Tosantos - Atapuerca: 26km (totaal : 2164 km)

SMS verstuurd op 31/10/2013 om 21u35

“ Voor de eerste maal in Spanje kan ik op mijn gemakje in de albergue ontbijten. We mogen van de hospitalero’s zo lang blijven als we willen. Om 10u ben ik weer op pad doorheen de velden en plots krijg ik een ferme klim waarna ik op een mooi plateau met dennenbossen belandt. Twee uur kom ik geen levende ziel tegen, wat wel eens leuk is voor de verandering :) In San Juan de Ortega bezoek ik de prachtige kerk en blijf ik uiteindelijk twee uur plakken op een zonnig terras. Eenmaal terug op weg beland ik plots op een prachtige heuvelrug met wuivend gras, rode rozebottels en mooie vergezichten. Genieten dus tot Atapuerca, alwaar zich de oudste archeologische site van Europa bevindt. Ik blijk er spijtig genoeg enkel met de bus naartoe te kunnen dus dat zal voor een andere keer zijn… Plots paniek in onze albergue: enkele pelgrims met we ik gisteren in dezelfde albergue verbleef, zitten onder de bedbugbeten. Ik kan enkel enkele beten in mijn nek vinden dus kennelijk was het een goede investering een dure spuitbus ter preventie (dagelijks bed + slaapzak en 3 maal per week rugzak) te kopen in Frankrijk. Terwijl mijn collega’s al hun kleren moeten wassen, behandel ik alles nog eens en ben ik net op tijd klaar om in het enige café van het dorp Real-Barça te gaan kijken :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten