maandag 11 november 2013

Población de Campos - Calzadilla de la Cueza: 33km (totaal : 2288 km)

SMS verstuurd op 09/11/2013 om 21u26

“ Ik laat Laurent en Ali alleen vertrekken want ik wil de Australiërs nog opwachten. Ik wandel vandaag 17km verder dan de anderen dus het wordt definitief afscheid nemen. Ian en ik vallen elkaar in de armen en hij duwt me een lijstje met Australische blues-artiesten in mijn handen. Ik ga weer alleen op pad en wacht iedereen een laatste maal 10km verder op. De deur van de kerk van het dorpje staat open. In mijn enthousiasme (eindelijk nog eens kaarsjes branden!) zie ik niet dat je inkom moet betalen. Als ik nietsvermoedend naar buiten wil gaan, houdt een boze man me tegen: ik moet 1 euro betalen vooraleer ik naar buiten mag. Terwijl ik betaal kijk ik hem teleurgesteld aan en hij richt beschaamd zijn ogen weg. 1 euro inkom om voor 1 euro 10 elektronische kaarsjes te branden in een aardsdonkere kerk aangezien ik niet nog eens 1 euro voor het licht betaalde. Ik weiger andere pelgrims te be/veroordelen maar de Spaanse katholieke kerk valt gelukkig niet in die categorie: het is een regelrechte schande! Nadat ik afscheid heb genomen van Laurent & Ali, Ian en de andere Australische collega’s, ga ik weer op pad en na een korte stop in Carrión de los Condes begin ik aan de tweede helft van mijn tocht: de 17km lange kaarsrechte Romeinse heirbaan oftewel de Via Aquitania. Tussen Carrión de los Condes en Calzadilla de la Cueza is er niets dan velden met een stormwind pal op kop: Oh yeah, I love it! De laatste 20min beland ik in een regenstorm van jewelste en met een liter water in mijn schoenen (de storm was te mooi om niet te fotograferen dus gamaschen niet kunnen aantrekken…) kom ik de albergue binnengestormd. Judith, de Hongaarse hospitalera, duwt me een gratis (!) kop koffie in mijn handen en iets later kan ik onder een hete douche de rest van mijn arme verkleumde lijf opwarmen… :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten