zaterdag 16 november 2013

Villafranca del Bierzo - Alto do Poio: 38km (totaal : 2530 km)

SMS verstuurd op 13/11/2013 om 22u57

“ Blij dat ik niet onder de bedbugs zit, ga weer op pad. Gezwind omdat ik graag klim (en dit buiten de Pyreneeën dus de zwaarste klim is), maar ook omdat ik geen zin heb om weer bij dezelfde groep jongeren in een albergue terecht te komen, zeker niet nu ze onder de bugs zitten… De eerste 22km wandel ik door een mooi dal via troosteloze hoofdwegen tot aan de voet (700m) van de wondermooie maar toch wel zware klim naar O’Cebreiro (1300m). Als we de Camino Frances met Milaan-San Remo zouden vergelijken, zou dit de Poggio zijn: de laatste zware klim voor de rush naar de finish. Even gezwind als Pantani klim ik naar boven, maar daar stopt de vergelijking want op de top leef ik nog, en dus vier ik mijn aankomst in Galicië maar met een flesje cider met doedelzakken op de achtergrond :) Om 16u begin ik aan de laatste 8km. De zon staat laag, de avondmist rolt gestaag over de bergtoppen, zie alle mogelijke herfstkleuren, en er is geen levende ziel te bespeuren. Ik ben op slag verliefd op Galicië. Temeer omdat ik, wanneer ik lichtjes verkleumd de herberg met haardvuur binnenkom, ontdek dat deze streek ook nog eens een behoorlijk lekkere kruidenlikeur heeft ;) Hasta mañana!“

Geen opmerkingen:

Een reactie posten