zondag 3 november 2013

Burgos - Hornillos del Camino: 20km (totaal : 2204 km)

SMS verstuurd op 03/11/2013 om 19u12

“ Het was leuk in Burgos maar het wordt tijd om verder te gaan: deadline 12u ’s middags :) Op mijn gemakje ontbijten, een laatste lekker warm bad, rugzak netjes inpakken, afscheid nemen van Chris en vaarwel zeggen in mijn stamcafé tegenover de grote albergue (waarvan ik de binnenkant nooit gezien heb). De Koreaan die hier een maand geleden als pelgrim aankwam maar een beetje lang blijft plakken, zit in een hoekje papieren in te vullen. Hij begint morgen als kok in het café. De goedlachse patron biedt me een job als barman van het café aan en een gratis kamer in zijn huis. “Nah, de zon schijnt dus ik denk dat ik die Camino Frances of zoiets ga uitchecken”, lach ik. “Weet dat je altijd een thuis zult hebben in Burgos!”, besluit hij. Terwijl ik me bedenk dat ik nog niet eens de naam van de patron of mijn stamcafé ken, wandel ik zowaar weg uit Burgos :) Een klein uurtje later verlaat ik officieel het grondgebied van Burgos eenmaal ik (hoe toepasselijk…) de staatsgevangenis ben gepasseerd. Voor me niets dan donkere wolken. Enkel Burgos heeft een aureool van een helder blauwe hemel boven zich. “Santiago, zeg eens tegen Burgos dat het gedaan moet zijn met mijn Belgische cojones te rammelen!”, grap ik. Het lachen vergaat me echter snel. Enkele km’s verder zorgen de nieuwe schoenen (nochtans al 2 rustdagen ingewandeld zonder problemen) voor pijnlijke blaren onder mijn beide voeten en een fameuze tendinitis in mijn rechterbeen. Een beetje strompelend kom ik aan in de simpele albergue. Ik had me mijn eerste etappe na 2 rustdagen wat anders voorgesteld. Maar kom het zal binnen een paar dagen wel beteren met die nieuwe schoenen van me… Er zijn veel nieuwe gezichten om te leren kennen dus op naar de bar met z’n allen voor het zoveelste pelgrimsmenu! :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten