maandag 11 november 2013

Castrojeriz - Población de Campos: 30km (totaal : 2254 km)

SMS verstuurd op 09/11/2013 om 20u04

“ Ian en ik zijn na het ontbijt, zoals gewoonlijk, verre van uitgebabbeld dus het eerste uur wandelen we samen tot er een steile beklimming volgt en we voorlopig afscheid nemen. Vanop de heuveltop krijg je een prachtig uitzicht op het dal met Castrojeriz aan de oostzijde en de kale eindeloze Meseta aan de westzijde. Na die Meseta weer doorkruist te hebben, wandel ik de provincie Palencia binnen. Ik krijg voor Allerzielen traditionele soezen in een winkeltje in Frómista waar de kennelijk prachtige kerk spijtig genoeg gesloten blijkt te zijn. Ik laat de anderen achter en wandelen alleen door naar Población de Campos. Groot is mijn blijdschap als ik op het grasveld voor de albergue Ali de ezel aantref. Laurent zit echter in zak en as: Barbara, zijn Duitse reisgezel, moest vandaag naar huis terugkeren omdat haar zuster gestorven is. Later op de avond merk ik dat Barbara en Laurent op hun tocht een relatie zijn begonnen terwijl hij vrouw en kinderen heeft in de Elzas en zij hem volgde hoewel ze wist dat haar zuster op sterven lag. Allemaal wat gek maar ik weiger andere pelgrims te be/veroordelen; dat brengt immers ongeluk… In het hotel nemen we het beste pelgrimsmenu sinds onze aankomst in Spanje. Na het afrekenen blijkt waarom: de man van de eigenares is zwaar ziek en ze vraagt iedere pelgrim voor zijn gezondheid te bidden in Santiago. Ik beloof haar een kaars voor hem te branden en zet hem op mijn lijstje terwijl Ali buiten de albergue het volledige dorp bij elkaar balkt. “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten