woensdag 13 november 2013

Ponferrada - Villafranca del Bierzo: 24km (totaal : 2492 km)

SMS verstuurd op 13/11/2013 om 17u55

“ De benen voelen ontzettend fris aan vanochtend maar de duim, dat is een ander verhaal :) Tot 12u luier ik op mijn hotelkamer en vervolgens ben ik terug op weg. Het is heerlijk weer: 18°, diepblauwe hemel en geen zuchtje wind. Het tempo gaat dus ook op z’n zondags :) Na 15km kom ik Patrick nog eens tegen. Ik dacht dat hij al bijna in Santiago zou zijn maar een fameuze tendinitis heeft hem al 4 dagen gekost. We drinken een Clara (oftewel een Spaanse spavela), babbelen wat bij en nemen weer afscheid. Hopelijk komen we elkaar binnen enkele dagen weer tegen… Na een ganse dag langs hoofdwegen gewandeld te hebben, wordt het eindelijk terug wat avontuurlijker eens ik de piepkleine wijnstreek van de Bierzo binnenwandel. Ik wandel in een beschut dal in de ondergaande zon en wijngaarden zijn er in alle mogelijke herfsttinten. De batterij van mijn fototoestel is zo goed als plat tegen dat ik aankom in Villafranca del Bierzo. Ik kan nog net 1 foto nemen van de Puerta del Perdon. Na Villafrance del Bierzo volgt de moordende klim naar O’Cebreiro. Middeleeuwse pelgrims die te ziek waren om tot Santiago te gaan, konden via een speciale poort de kerk binnentreden en kregen op die manier dezelfde eer en rechten als iemand die tot het einde ging (spirituele teleportatie als het ware, oftewel Star Trek avant la lettre)… De nochtans legendarische albergue draait op een kleine ramp uit voor mijn collega’s maar meer daarover in mijn volgend bericht ;) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten