woensdag 20 november 2013

Negreira - Olveira: 31km (totaal : 2732km)

SMS verstuurd op 19/11/2013 om 22u30

“ Ik heb een lange tocht voor de boeg dus neem ik een deftig ontbijt vandaag. Dit terwijl een deel van mijn arme collega’s het aantal bedbugbeten op hun geaccidenteerde lijven telt. Vervolgens ga ik gezwind op pad. De eerste Gallische regendruppels vallen op mijn poncho, maar gelukkig klaart het snel op en door het frisgroene, golvende landschap gaat het vlotjes vooruit. 8km voor Olveira hebben ze 10 jaar geleden de camino heraangelegd rond de Monte Aro (i.p.v. over de 520m hoge top met de resten van een oude Keltische nederzetting te trekken). Ik heb nog wat poeier in de benen dus 20min later sta ik 200m hoger op de top te genieten van het prachtige uitzicht. Aangezien alle pijlen verwijderd zijn duurt het vervolgens wel een uur om weer beneden te geraken. Een geluk dat ik mijn broek niet gescheurd heb aan de prikkeldraad of een stier ben tegengekomen tussen de koeien :) Ik beland eindelijk nog eens alleen in een herberg en tijdens het diner kijk ik toe hoe Spanje op zijn doos krijgt van Zuid-Afrika (voorlopig 1-0). Zo’n stil Spaans café, dat zijn we niet gewoon :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten