maandag 11 november 2013

Calzadilla de la Cueza - Calzada del Coto: 28km (totaal : 2316 km)

SMS verstuurd op 09/11/2013 om 22u01

“ Een prachtige zonsopgang, gezellige slingerende paden tussen kleine dorpjes en enkele km’s voor de gezellige stad Sahagun wandel ik de provincie León binnen. 5min later sla ik echter mijn linkerenkel om: gebeurde wel vaker zonder erg met mijn oude schoenen, maar het nieuwe paar is twee centimeter lager. Op een zonnig terrasje in Sahagun kijk ik ongerust een uurtje de kat uit de boom maar de enkel verrekt geen spier. 6km later blijkt mijn ongerustheid toch terecht want ik kom hinkend op een blauwgezwollen enkel aan in Calzada del Coto. De enige albergue van het dorpje (gratis, zelfs niet donativo…) ligt er erbarmelijk bij: hondenstront in de linkerkamer en sporen van een vrij recente passage van een heroïneverslaafde in de rechterkamer. Na een uurtje kuisen in de rechterkamer en een grondige beurt van mijn matras met mijn bedbugspray, verheug ik mij op de eerste nacht stikalleen zijn sinds Frankrijk :) De eigenaar van het dorpscafé heeft geen diepvriezer voor mijn ice pack maar maakt wel een lekkere friet biefstuk voor me. Terug in mijn ijzig paleis aangekomen, probeer ik met al mijn kleren, sokken, muts en handschoenen aan in mijn slaapzak de blogachterstand weg te werken. Mijn vingers verkleumen na 10 minuten zodat ik het voor bekeken moet houden. Ik trek twee sokken over de tenen van mijn gezwollen enkel en terwijl ik de rest van mijn lichaam lekker warm in mijn slaapzak rol, steek ik door een gaatje in mijn ritssluiting mijn enkel naar buiten. Wie heeft er een ice pack nodig als je in een diepvries slaapt? :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten