vrijdag 1 november 2013

Atapuerca - Burgos: 20km (totaal : 2184 km)

SMS verstuurd op 31/10/2013 om 22u17

“ Ik ben niet zo graag meer in grote steden de laatste weken. In Pamplona bleef ik drie uur, in Logroño slechts een uur. Ik zie er dan ook een beetje tegenop in Burgos te zullen moeten overnachten; moet morgen (maandag) immers weer eens nieuwe schoenen gaan kopen… Tot de voorsteden van Burgos heb ik een prachtige wandeling naar de top van een kale heuvel vanwaar je een mooi eerste uitzicht op Burgos krijgt. De camino blijkt zich vervolgens een weg door lelijke voorsteden te willen banen dus zoek ik met Sabrina de rivier op die ons als een groene ader tot vlakbij de gigantische kathedraal brengt. In de figuurlijke schaduw van het indrukwekkende gebouw eten we iets op een zonnig terrasje. Gek genoeg voel ik me als een vis in het water in deze stad. Ik heb geen echte rustdag meer gehad sinds Le Puy-en-Velay dus beslis dan maar een rustdag in Burgos te nemen. Aangezien het morgen de 100ste dag van mijn tocht is, wil ik me bovendien eens echt verwennen. Na enig zoeken lig ik 1,5u later in een warm bad (1e maal!) terwijl mijn volledige garderobe eveneens voor de eerste maal de binnenkant van een wasmachine ziet :) Gek om echt nog eens privacy te hebben… Om 8u doen we met 10 collega’s een restaurant en na de avondklok van de albergue schieten we nog met 4 over. Met Nick de Hollander, de Duitse Brigitte wonende in Mallorca, en de Uruguayaanse Daniëlla wonende in Brazilië, zak ik nog door tot 3u30. Het wordt nog een prachtige avond, waarna we uiteindelijk met veel moeite onze respectievelijke hotels weten terug te vinden :) Morgen meer Burgos!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten