zondag 3 november 2013

Hornillos del Camino - Castrojeriz: 20km (totaal : 2224 km)

SMS verstuurd op 03/11/2013 om 21u24

“ Twee grote pleisters op de blaren en we zijn weer weg! :) Mijn rechterbeen voelt stukken beter aan na alle goede zorgen, dus kan ik zorgeloos genieten van de uitgestrekte Meseta. Kilometers niets dan kale velden, geen bomen en slechts hier en daar een struik: mijn favoriete wandeldecor. Maar de saaiste nachtmerrie ooit voor anderen (die dan maar de bus nemen), en een bloedhete hel in de zomer. Het is met 13°, een stralend blauwe hemel en geen zuchtje wind bovendien ideaal weer voor een etappe om niet licht te vergeten. Na 17km gaat het plots bergaf en aan de horizon verschijnt een grote heuvel met een gigantische kasteelruïne en aan de voet ligt het gezellige, met kerken bezaaid, Castrojeriz. In de uiterst verzorgde albergue vinden alle pelgrims van vanochtend elkaar weer terug. De onbekende gezichten van gisteren hebben intussen allen een naam. Vooral met 5 Australische pelgrims en een Ierse schrijver klikt het wonderwel. Twee dagen na het vertrek van Mike heb ik in Ian Anderson weer een gepensioneerde Australische buddy gevonden (hij noemt eigenlijk Ian Curtis, maar aangezien we geen van beide zot zijn van JoyDivision en ons eerste gesprek over Jethro Tull ging, heb ik hem dan maar Anderson gedoopt). Op het warme terras discussiëren we druk voort over onze gedeelde passie (muziek uit zijn jeugd) tot het wat koud wordt na de mooiste zonsondergang in weken, en het tijd wordt voor wederom een pelgrimsmenu… Fijn weekend!! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten