maandag 11 november 2013

Calzada del Coto - Reliegos: 28km (totaal : 2344 km)

SMS verstuurd op 09/11/2013 om 23u01

“ De enkel voelt een stuk beter aan vandaag. Maar goed want ik heb uitgekeken naar deze etappe: 28km Calzada Romana, de best bewaarde Romeinse heirbaan van Spanje, met maar 1 dorpje in het midden. De dorpsgek van Calzada del Coto verkocht me een hoop onzin gisteren maar zijn weersvoorspelling (“de wereld gaat morgen vergaan”) zat er niet ver naast :) Km’s lang tegen pijpenstelen en stormwind inbeuken met mijn buff tot onder de oogleden opgetrokken: jullie weten het al, I love it. Ik heb geen ontbijt gevonden in Calzada del Coto maar in de piepkleine tienda van de vriendelijke eigenaar Eugenio, Spanjaard in zakformaat, ongeveer de helft klein dan ikzelf, kan ik halfweg even wat krachten opdoen. In het winkeltje waan ik me echt Gandalf op bezoek bij een hobbit :) Hij heeft geen koffie maar tekent me een plannetje naar de albergue van een Cubaanse pelgrim die blijven plakken is na zijn Camino en vast wel een mok koffie over zal hebben voor een dappere “perigrino perigrino” (zo noemen de Spanjaarden soms een pelgrim die van ver weg begon, i.p.v. het normale “perigrino” voor de anderen). En inderdaad zo geschiedde :) Twee koffies en een (goedkope Spaanse, edoch lekkere) sigaar later, kan ik weer op weg richting Reliegos. De gamaschen doorstaan, een kleine maand nadat ik er tweemaal 40km voor liftte in Frankrijk, vrij goed hun eerste test: mijn voeten blijven enkele uren langer droog. Net voor aankomst komt de zon als geroepen door de wolken piepen en in de albergue loop ik voor de eerste maal sinds Burgos Sabrina weer tegen het lijf. Samen zakken we een avondje door in 1 van de bekendste cafés van de Camino Frances; bar El Torre met de übersympathieke patron Sinnin. Sabrina en ik hebben intussen samen al meer dan 5000km gewandeld, dus genoeg verhalen om een gezonde dorst te kweken ;) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten