dinsdag 26 november 2013

Kort nieuws (2)

SMS verstuurd op 26/11/2013 om 12u09

Dag vrienden! Mijn plan was het rustig aan te doen op weg naar Porto, maar dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan… Ik zit momenteel in Baiona 110km ten zuiden van Santiago en 35km ten noorden van Portugal. Ik heb maar 15km gelift, de overige 95km waren te mooi om niet te voet te doen. Lange dagen dus en daardoor weinig tijd om te bloggen… De laatste 4 dagen in een notendop: Padrón, Caldas de Reis, Pontevedra tot Redondela via de Camino Portugues Central en vervolgens naar Vigo, Nigrán tot Bayona via de Camino Portugues de Costa / Camino Noreste. Het weer is fantastisch (gisteren tot 20° en volle zon, inclusief vrouwen in bikini op sommige van de mooiste stranden van Europa) en de Gallische kust is wondermooi! Er is veel asfalt (hard voor de beentjes) en veel mooie verhalen om te delen, dus ik beslis om zo meteen 15km de bus te nemen tot Oya. Zo kunnen de beentjes wat rusten en kan ik wat bloggen en jullie laten meegenieten van mijn avonturen op weg naar Porto. Groetjes vanop een bankje op een kade in Bayona. Niet zomaar een kade overigens want exact op deze plaats meerde de Pinta aan in de 16e eeuw en daarmee werd Bayona de eerste stad op het oude continent die het nieuws vernam van de ontdekking van het nieuwe continent door Columbus :) Stay tuned!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten