dinsdag 29 oktober 2013

Santo Domingo de Calzada - Tosantos: 29km (totaal : 2138 km)

SMS verstuurd op 29/10/2013 om 12u18

“ Het weer wilt niet meewerken vandaag. Zon of regen, het is mij om het even maar vandaag geraken de weergoden het maar niet eens welke van de 2 te kiezen: poncho aan, poncho uit… De camino loopt bijna volledig langs snelwegen dus ook dat valt wat tegen. Benen op cruise control en in een rotvaart naar Belorado. Slechts tweemaal minder ik vaart tijdens de eerste 23km. Sabrina, het meisje dat uit Noord-Duitsland kwam wandelen, schuilt even onder een brug. We zagen elkaar voor het eerst in Le Puy, voor het laatst in het Franse Baskenland en spreken af in Belorado bij te babbelen. Ik heb ook mijn dagelijkse babbel met Laurent uit de Elzas die met zijn ezel Ali al 4 maanden op pad is. Als ik het ooit nog eens helemaal doe dan wil ik het met een ezel doen, dus goed om wat advies in te winnen (en mijn Frans te onderhouden) :) Eenmaal in Belorado komt de zon er eindelijk door en wacht ik Sabrina op op een gezellig terrasje. 2u later nemen we afscheid en wandel ik door naar de donativo in Tosantos. Eindelijk eens een doodgewoon Spaans dorp, in 2 gereten door een drukke baan, dat niet volledig opgekuist is voor de pelgrims :) Met Laurent ga ik op zoek naar een proper stukje wei voor Ali, waarna we samen koken en met 19 pelgrims aan tafel schuiven…
Graag zou ik bij deze Jeroen V en Hanna van harte willen proficiat wensen met de geboorte van hun tweede dochter Floor! Fijn weekend vrienden!!! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten