zaterdag 5 oktober 2013

Pommade magique, the sequel

SMS verstuurd op 05/10/2013 om 00u19

“ Wat een mooie avond gisteren met Anne de gastvrouw, Marie-Helene uit Normandië en Patrick uit de Ardeche :) Veel gelachen, lekker gegeten en een hoop mooie verhalen. Ook het verhaal van Thomas le Belge en de pommade magique passeerde de revue. Vanochtend blijf ik, zoals gewoonlijk, nog een paar uur in de gîte rondhangen. Anne, parttime sportmasseuse, duwt me plots mijn eigen fles arnica-olie, een zakje EHBO-spulletjes en een envelopje in mijn handen: ‘Willen of niet, je bent erin geslaagd in de 21e eeuw volwassen mensen te doen geloven dat je een magische zalf hebt. Vul je EHBO-tasje (dat leeg was aangezien ik bijna alles uitgedeeld heb de voorbije 2 weken) terug, stop je pommade magique in je rugzak en ga je collega’s maar genezen”. Op een briefje in het envelopje met opschrift ‘TOP SECRET ;)’ staan de verschillende homeopathische middeltjes (en het aantal druppels dat ik ervan moet toevoegen) waarmee ze mijn massageolie heeft omgetoverd tot een echt wondermiddel tegen tendinitis. Ik geef Anne een knuffel, beloof plechtig haar geheim recept nooit of te nimmer verder te vertellen en ga weer op pad. Ik verlaat Moissac in de stromende regen, een halve haardos lichter maar een mooie ontmoeting rijker, en ditmaal met een echte pommade magique op zak ;) “

2 opmerkingen:

  1. eerdekens thomas@hotmail.com14 oktober 2013 om 09:55

    Bonjour Thomas, c'est avec plaisir que découvre tous les kms que tu as parcourus depuis 1 semaine c'est à dire depuis mon retour dimanche dernier. Nous avons passé une super soirée avec Anne , Patrick, Thomas et moi même; ce n'est pas si souvent ! Bon courage à toi pour l'Espagne et une bonne santé . Amitiés et je continuerais à te suivre sur ce chemin de Vie.

    BeantwoordenVerwijderen