dinsdag 22 oktober 2013

Roncesvalles - Zubiri: 21km (totaal : 1941 km)

SMS verstuurd op 21/10/2013 om 18u20

“ In Spanje smijten ze je om 8u uit de albergue. Voor de eerste maal vertrek ik voor zonsopgang. Ik wou nog wat wachten maar Tim stopt definitief in Pamplona, dus besluit ik vandaag in 1 ruk tot daar te wandelen. Aangezien het bijgevolg onze laatste dag samen is, leggen we samen de 21km tot Zubiri af. De eerste zonsopgang in Spanje mag er wezen. Daarna een mooi pad tot Zubiri. Veel pelgrims sleuren gigantische rugzakken mee en sommigen geraken slechts met de grootste moeite de kleine heuveltjes op. Sinds Saint-Jean kom je met enige regelmaat monumentjes tegen voor pelgrims die op die plek de laatste adem uitbliezen. Ik word er altijd zo triest van… In Zubiri reserveer ik een plaatsje in een albergue en drink er een laatste fles cider met Tim waarna we na 2 weken voor de allerlaatste maal afscheid nemen. Het was leuk wandelen met Tim. Ik ga je missen, vriend… “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten