maandag 7 oktober 2013

Saint-Antoine - Lectoure: 24km (totaal : 1627 km)

SMS verstuurd op 07/10/2013 om 22u29

“ Om 8u vertrok ik richting Lectoure. Het was een mooie zonsopgang en ik zag de reeën in de velden. Genieten en foto’s trekken maar toch vooral door stappen want ik had nog een drukke dag voor de boeg :) De laatste 15km wandelde ik in een smalle berm van een drukke departementale want de GR65 ligt er te glad bij om vlot vooruit te geraken. Gelukkig is het weer prachtig nazomerweer. En plots zag ik een grote pijl: ‘Santiago DC 999km’. Gedaan met optellen, vanaf nu gaan we aftellen! :) Om 12u30 ben ik beginnen te liften en 1min later zit ik in de eerste auto die me passeerde. Henri heeft een mini-Botafumeiro aan zijn achteruitkijkspiegel hangen. Gisteren kwam hij aan als pelgrim in Finisterre en nu is hij op terugweg naar zijn huis op 800m van de Decathlon in Agen, waar hij me 40km verder dropt: la providence in het kwadraat dus! :) Ik koop 2 paar gamaschen (Patrick, met wie ik al 3 avonden in dezelfde gîte zit, had gisteren hetzelfde probleem) en ik word voor de McDonalds aangesproken door Guillaume. Hij deed 2 jaar geleden de Camino Frances en staat erop me een hamburger te trakteren. Ik schuif mijn principes opzij en voor de eerste maal in 12 jaar bestel ik nog eens een McChickenburger, waarna ik aan mijn terugweg begin. Eerste lift: een kersverse vader die me tot het dorp brengt waar Francis Cabrel woont en me een (volgens Patrick) dure fles wijn cadeau doet. De tweede lift tot 8km van Lectoure kreeg ik van een jonge gast. De laatste lift door een vrouw met een pelgrimsgîte die me voor de deur van haar concurrente afzet. Na 24km wandelen en 80km liften kan ik 9u nadat ik St-Antoine verliet mijn flesje wijn ontkurken en tegen de collega’s in geuren en kleuren mijn leuk avontuur uit de doeken doen… Fijn weekend! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten