woensdag 23 oktober 2013

Cirauqui - Villamayor de Monjardin: 25km (totaal : 2018 km)

SMS verstuurd op 23/10/2013 om 21u28

“ Een super interessante etappe vandaag. Van zodra de zon boven de horizon komt piepen, verlaat ik Cirauqui via de Romeinse brug tot Lorca en volg ik een 6km lang en eeuwenoud hobbelig pad. In Lorca wacht Patrick me op om samen de laatste km’s tot mijn kaap van de 2000km af te leggen. Even voor Estella is het dan zover en houden we halt om te vieren :) In Estella zetten we ons een uurtje op een zonnig terras en eten we voor het eerst in ons leven varkensoor. Even voor 13u staan we aan de wijnfontein van Irache. Het heeft gesmaakt maar echt spijtig dat de webcam niet werkte… Na een blitzbezoek aan het mooie klooster van Irache wandelen we naar Villamayor de Monjardin. Patrick en ik hebben vaak op dezelfde plaatsen overnacht zonder dat we samenliepen. Dat deed ik enkel met Tim omdat hij exact hetzelfde tempo had. De laatste 2 etappes heb ik echter bijna volledig zij aan zij gewandeld met Patrick (die net iets trager wandelt…) en dat komt me nu duur te staan. De laatste 5km tot de albergue begint mijn rechteronderbeen ontzettend te zeuren. De rest van de avond doe ik al het mogelijke om mijn been in de watten te leggen. Het is 45 dagen geleden dat ik een blessure had, en ik wil het zo houden. Ik kruip dus met een bang hartje mijn slaapzak in en hoop morgen geen last meer te hebben… Slaap zacht!! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten