woensdag 28 augustus 2013

Lac des Settons - Anost : 20km

SMS verstuurd op 27/08/2013 om 23u19

" De benen voelen verrassend fris aan vanochtend. Alleen de enkel was wat gezwollen maar met wat ijs was het probleem snel van de baan. Ik had misschien ook wat te enthousiast tijdens en na het heerlijk driegangenmenu mijn eerste plaats in de koninginnenetappe (en de bollentrui!) gevierd :) Pas na 3u wandelen stopt het met gieten en blijkt dat mijn rugzak gelukkig kurkdroog is gebleven. De voorbije dagen bleek de Morvan al een hele waterrijke streek te zijn, maar door de zware regenval verandert nu ieder steil pad in een beek en iedere beek in een rivier (die je dan moet zien over te steken zonder brug). Mijn ene voet belandt in de rivier maar de andere haal ik zowaar kurkdroog uit mijn schoen 20 km later: leve grote-tex! De GR13 is echt wel fantastisch: loodzwaar maar wondermooi en momenteel meer survival- dan pelgrimstocht. Binnen een paar dagen zijn er enkele vlakkere etappes met een omweg via Vichy want ik heb echt dringend een nieuw paar schoenen nodig (ik ga dit paar dan in 40 dagen versleten hebben…). Binnen 10 dagen sta ik echter op het hoogste punt van mijn reis: 1638m (Col Pierre-sur-Haute)! Ik deel vandaag de gîte met 3 Parijse meisjes die op trektocht zijn per paard. Ik ben hier ook een immens zatte, boertige wandelaar tegengekomen die ook de GR doet, maar ik heb hem gelukkig kunnen afschudden. Morgen meer Morvan; kan niet wachten!! "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten