maandag 12 augustus 2013

Germaine - Épernay : 16km

SMS verstuurd op 11/08/2013 om 16u10

“ Mijn been heeft het redelijk volgehouden. De laatste 2km begon het toch wat te zeuren, net op een plaats waar ik spijtig genoeg niet kon liften. Ik ga morgen zien hoe mijn been voelt… Épernay is een erg mooie stad. Het centrum van de champagnehandel. Onder de stad rusten zo’n 200 miljoen flessen in 120km tunnels. Daar krijgt een mens dorst van :) Om geen risico’s te nemen heb ik Hautevilles links moeten laten liggen. Ik vond het zonde omdat daar Dom Perignon leefde en begraven ligt. Voor de rest was het wel een prachtige wandeling: eerst door een groot bos omhoog klimmen en vanaf de top had ik een prachtig uitzicht vol wijngaarden. Om sneller van mijn blessure af te zijn, heb ik beslist  om morgen mijn tent terug te sturen per post. Spijtig want het was wel handig. Dit maakt anderzijds mijn rugzak wel 10% lichter (zonder water en eten iets meer dan 10kg i.p.v. 11,5kg). Bovendien worden slaapplaatsen stilaan toch goedkoper. Blijven duimen!!! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten