maandag 26 augustus 2013

Foissy - Marigny l’Église : 23km

SMS verstuurd op 26/08/2013 om 09u21

“ Met mijn nieuwe roadbook, bijgewerkt door Serge, trek ik de Morvan in. Het is wel even wennen: de kaarten hebben een veel grotere schaal en aangezien dit (nog) geen pelgrimsroute is maar een zuivere GR (nl. GR13) is het wat meer zoeken achter de wit-rode wegwijzers. De Morvan is werkelijk prachtig: neem het reliëf van Toscane, plak daar het Bocagelandschap van Normandië of Engeland op, met tussenin stukjes Ardennen en de bevolkingsdichtheid van Noorwegen, zoiets dus, snappie? :) De ganse dag bergop-bergaf, tussen 2 dichte hagen of in een mooi bos (braambessen à volonté!) en maar zeveren tegen de koeien (want er is geen levende ziel te bespeuren). Ik heb wel een uurtje opgetrokken met 5 Waalse jongeren die ook de GR doen. Maar zij wandelden zo traag dat ik ze achter moest laten. Jammer want de 4 kortgerokte meisjes mochten er wel zijn :) Bij mijn aankomst in de gîte in een uithoek van het dorp stond er maar liefst 30 man voor mij. Ik vreesde dus even voor mijn slaapplaats. Ik moest even wachten want de burgemeester (het Franse archetype: grijs, rond, erg joviaal, eloquent, breed gesticulerend en zat) was nog even de uitslag van het petanquetoernooi aan het afroepen. Alles was echter snel geregeld na een korte wandeling via het gemeentehuis(je), waarvan ik de deur mocht opendoen aangezien het mijn gastheer maar niet lukte de sleutel in het gat te mikken :) Een uur later stond ik ook wat minder stevig op mijn poten, nadat ik mijn rol als eregast op de buvette (receptie) plichtgetrouw vervuld had. Ik liet mijn glas witte wijn met kir (streekproduct) zonder klagen 4 maal bijvullen. Wat kan het pelgrimsleven hard zijn… Laat de rest van die Morvan maar komen! :) Voor de wielerliefhebbers: morgen Lac des Settons (en zo zullen de komende dagen wel meer namen een belletje doen rinkelen) !! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten