donderdag 22 augustus 2013

Mezières - Collan : 23km

SMS verstuurd op 21/08/2013 om 13u24

“ Na 8km woud, bereik ik een prachtig kanaal. Langs de oevers schrikken enkele bosbeekjuffers op. Ze vliegen enkele meters voor me uit en doen zo de volgende groep opvliegen. In een eindeloze estafette vergezelt een blauwzwarte wolk juffers me enkele km’s.Net nadat er een muskusrat ter grote van een kleine hond me bruusk uit mijn hypnose haalt, wandel ik weg van het kanaal. De fijne, witgrijze, kruimelige ondergrond van de Champagne heeft plaatsgemaakt voor de grove, stenige bruinrode bodem van de Bourgogne :) Na mijn siësta van enkele uurtjes in schaduw van St-Jacobskerk in Bernouil, met een laatste vergezicht op de Champagne, en de laatste km’s achter me, kom ik aan bij de gîte in Collan. Bij de wijnboer heb ik nog een plaatselijk flesje rosé kunnen kopen voor bij de microgolf paella en genieten maar van de rust in het dorp vanop mijn terrasje in de avondzon. Ah, la douche France…  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten