woensdag 28 augustus 2013

Marigny l’Église - Lac des Settons : 32km

SMS verstuurd op 27/08/2013 om 22u41

“Mijn route tussen Vézelay en  Le Puy is het zwaarste stuk van mijn reis en deze etappe stond in mijn roadboek met stip aangeduid als de zwaarste tot Le Puy: 32km steile beklimmingen en keer op keer terug afdalen tot slingerende dal van de Cure om over te steken via een brug. In de tour zou men dit de koninginnenetappe noemen dus ’s ochtends had ik toch wel wat zenuwen. Amper autowegen, geen ravitaillering en geen slaapplaats tot Lac des Settons: vandaag is het dus verstand op nul en knallen maar, geen compromissen en geen tijd voor pelgrimsmijmeringen… Tijdens de eerste beklimming loopt het al grondig fout: de hele bergflank is gekapt dus er waren geen bomen en daardoor geen wegwijzers meer, en uit mijn kaart geraakte ik niet wijzer. Ik moest kiezen: links of rechts. Een klein uur later en 200m hoger blijk ik fout gekozen te hebben: de weg loopt dood op een ravijn. Ik heb nog bereik op mijn GSM dus ga voor de simpelste oplossing: i.p.v. 180° om de top te wandelen, ga ik van het pad af en na 90min klauteren, veel zweet, een paar schrammen en een mooi uitzicht vind ik de GR terug aan de andere zijde. De rest van de tocht is wondermooi (ondermeer een waterval van 10m hoog) en inderdaad loodzwaar maar vlak voor het pijpenstelen begint te gieten, stap ik het hotel binnen na 8u wandelen met maar 25min pauze. De tocht was zo avontuurlijk dat het bijna puur op adrenaline ging (en 2 appels). Ik hoop maar dat het zich morgen niet wreekt… “

2 opmerkingen:

  1. Thomas den tank trekt in rechte lijn door het Fransche land. Weest gewaarschuwd!

    BeantwoordenVerwijderen