maandag 12 augustus 2013

Rilly-la-Montagne - Germaine : 10km - 400km en het gat in mijn boxershort

SMS verstuurd op 10/08/2013 om 17u39

“ Waarom 2700km wandelen? Waarom de spierpijn, rugklachten en blaren? Waarom slapen op de harde grond of in een vochtig tentje,…? Via deze blog leren jullie vooral de leuke kanten kennen van deze reis. Er zijn echter ook iedere dag kleinere en grotere probleempjes en mindere momenten. Meestal ben ik daar niet of nauwelijks op ingegaan. Iedere dag is 1 lange reeks overwinningen en nederlagen, mee- en tegenvallers, ups en downs, ontmoetingen en afscheid; net dat maakt deze reis zo mooi en intens. 3 dagen geleden na 12km moeten opgeven, was een nederlaag. Vandaag door al het platliggen in een te kleine Franse zetel opnieuw rugpijn hebben is een tegenslag (ook de bedden zijn overal standaard 30cm korter en dus te klein overigens…). Maar (halfbepakt) 10km wandelen zonder pijn aan het been is een overwinning na alle goede zorgen… En zo gaat het iedere dag, km na km zijn gangetje. Vandaag heb ik de kaap van de 400km gerond: kleine opsteker :) Maar de leukste overwinning tot nu toe, hoe gek het ook klinkt, was tijdens de etappe naar Lalobbe. Toen heb ik mijn boxershort gescheurd (iets te enthousiast het klokkenspel teruggestopt na kleine boodschap, om alle speculaties voor te zijn) en na een week en enkele wasjes houdt mijn allereerste naaisel ooit stand! Morgen reis ik terug naar Germaine met de trein (heel goedkoop en netjes overigens) en dan 14km volledig bepakt naar Épernay; dat wordt de echte test…“

2 opmerkingen: