dinsdag 30 juli 2013

Rustdag Dinant

SMS verstuurd op 29/07/2013 om 21u39

"Op het eerst zicht is er voor buitenstaanders waarschijnlijk weinig verschil tussen een pelgrim en een toerist, maar vandaag was het toch een wereld van verschil: niet afzien en zweten, stilzitten, pintjes drinken, eten à volonté, leven op 1km²,... Ik kijk uit naar morgen, Givet 25km :) Vandaag heb ik zo weinig mogelijk meters gemaakt: Citadel met kabellift, boottocht op de Maas, lekker lui zijn,... cliché dus! Maar ik was toch content toen ik aanbelde bij de Norbertijnen van Leffe en terug pelgrim werd. Ik heb in een keideftige eetkamer naast die van de paters avondeten gekregen (geen Leffe, maar Spa Bruis overigens) en een korte gezongen mis voor en na. Als slaapplaats had ik een volledig ongebruikte school voor mezelf (" ja euh... kies maar een klas uit"). Maar goed dat ik droog lig want hier is net een kletterend onweer losgebarsten (dit begint eigenlijk op een goedkoop horrorfilmplot te lijken... "wie sterft het eerst" is alvast niet van toepassing) Voor ik naar de abdij kwam, heb ik nog even Dimitri op een paar pinten getrakteerd. "Ik heb zonet een appartement gevonden", zei hij. "Geen dank!", antwoordde ik voor de grap. Hij keek me onbegrijpend aan en ik zei: "dacht ge nu echt dat ik 2504km ging wachten om een bougie voor u te branden?!" Zou mijn kaarsje van deze middag (hé Koen V ook eentje voor jou zoals beloofd!) dan echt geholpen hebben?"

SMS verstuurd op 29/07/2013 om 22u27

"Welke debiel is hier over horrorfilms begonnen? Nu heb ik mijn deur maar gebarricadeerd. Hopelijk tot morgen dus.. Spooky! :) "

Huidige route




Geen opmerkingen:

Een reactie posten