maandag 22 juli 2013

Maandag 22/07 Lummen - Averbode 25km

Hello! Zoals jullie al in mijn SMS aan Kevin konden lezen, ben ik inderdaad ziek gevallen. Vanmorgen direct naar apotheek hier in Tessenderlo geweest en dacht 'ok, vandaag ga ik sterven' maar eenmaal terug vertrokken aan de kerk van Lummen, bleek dat heel goed mee te vallen. Nu niet dat ik me vandaag pico bello voelde, maar wandelen bij 34° in de schaduw of ziek zijn: mijn lijf kent precies niet het verschil tussen ziek en zot :)

Wederom mooie dingen gezien. Eerst langs 1000-jarige eik in Lummen gepasseerd, vervolgens pauze en rugoefeningen op een bankje in de Vallei van de Zwarte Beek. Dan via een mooie holle weg Schaffen ingewandeld en twee uur op terrasje gezeten (34° onder de parasol...). Namiddag was puffen met weinig schaduw op route: rond springplein Schaffen en langs een grote baan naar Averbode, waar het eindelijk weer schaduw was :) Eens aangekomen in Averbode crèmekarren genegeerd en gaan genieten van de koelte in de kerk. Nadien stoute schoenen aangetrokken en iemand gaan zoeken om een stempel in mijn stempelboekje te zetten. Na een kwartier wachten, kwam de prior af met een handgesneden joekel van een stempel! Staat goed in mijn boekje :)

Heb overigens de ganse dag met hetzelfde nummer in mijn hoofd gezeten... Zakdoek was een beetje volgesnut maar er was geen schaduw in de buurt om even nieuwe te nemen. Dus ik maar met dat ding in de zon zwaaien tot die droog was. Ondertussen passeerde ik een huisje waar een oud mevrouwtje op een stoel onder de boom zat en die keek mij nogal onderzoekend aan. Ik dan maar Lac du Connemara begin fluiten; madam slappe lach en Thomas de ganse dag met hetzelfde nummer in zijn hoofd...

Morgen rustig aan: 17km van Averbode via Scherpenheuvel naar Aarschot!
Tot de volgende!







4 opmerkingen: