dinsdag 23 juli 2013

Dinsdag 23/07 Averbode - Aarschot ca. 20km

Gegroet! Zo goed het gisteren ging (gezien de omstandigheden: ziek + tropisch), zo'n marteling was het vandaag. Het had een vrij lichte dag moeten zijn, maar van in het begin kon ik precies niet tegen de warmte. Enerzijds omdat het (denk ik) vandaag net iets warmer was als gisteren, en anderzijds misschien toch wat meer last had van ziek te zijn (alhoewel ik dat niet echt zo aanvoelde)...

Eerste 8km naar Scherpenheuvel geen zuchtje wind en midden in de velden wandelen in de vlakke zon. Zeiknat hees ik mezelf naar de top, waar ik een uurtje van de schaduw heb genoten en een goei tas thee dronk voor de keel. Tweede deel tot Aarschot ging van kwaad naar erger: lange banen zonder schaduw (wat hebben die van Vlaams-Brabant tegen bomen?), veldwegen overwoekerd door netels en bramen (short of broek: leuk dilemma bij deze temperaturen...), en verouderd kaartmateriaal dus verloren gelopen in de bos. Op een gegeven moment kwam het mij hoog bij de gedachte later eindelijk neer te kunnen ploffen op een bank in de schaduw in Aarschot. Ik hield mezelf op de been door hetgeen JeroenC altijd tegen me zegt, te herhalen: "ge zijt nen tank, Thomas"...

Eenmaal uit het bos geraakt en langsheen de Demer aan het wandelen, begon het wat bewolkt te worden, wat direct een wereld van verschil was. Eindelijk in Aarschot zelf op een bank naast An geploft als een zak patatten en 2 uur bekomen op een terrasje. Was best wel fier op mezelf doorgezet te hebben...

Nu zit ik bij Hanne, JeroenV en Amelietje. Daarnet nen dikke steak gekregen en van de ondergaande zon genoten :)

Morgen via het kasteel vd Rode Ridder (Horst: jongensdroom!) naar Leuven: 26km. Hopelijk gaat het morgen terug wat vlotter; neem aan van wel aangezien de temperatuur gaat zakken...






6 opmerkingen: