woensdag 31 juli 2013

Druppels

SMS verstuurd op 31/07/2013 om 13u24

“Mijn laatste dag langs de Maas. De oever is voldoende bewandeld zodat er zich een spoor vormt in het hoge gras, maar te weinig om een pad te kerven. Alle grashalmen van het spoor liggen in de dezelfde richting: Santiago. Ik denk aan al mijn voorgangers.  Als druppels op een ruit glijden wij, pelgrims, geruisloos naar het zuiden… 2 dagen voor me uit lopen 2 Nederlandse meisjes en net als ik laten ze kleine aanwijzingen achter: korte teksten in gastenboeken in kerken, torentjes van stenen langs de weg, voetstappen in het hoge gras,… Ga ik ze ooit tegenkomen? Ik geniet van het mooie landschap en strijk de laatste weerbarstige grashalmen in de juiste plooi…”

 

2 opmerkingen:

  1. tiens tiens, in Tongeren kwam ik een sticker van Santiago tegen. Zit gij daar toevallig voor iets tussen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er loopt een pelgrimsroute door Tongeren, de VIA LIMBURGICA geloof ik...
      Groetjes!

      Verwijderen