woensdag 14 augustus 2013

Montmort-Lucy - Baye : 14km : A day in the life…

SMS verstuurd op 13/08/2013 om 22u14

“ 5u00: wakker worden, de zwarte kat van bed zwieren (zachtjes want heb je vijanden lief), mijn e-reader nemen, na 3 Paulo Coelho’s eens nen Dan Drown beginnen, ijs op mijn been leggen en daarna  rugoefeningen doen.
7u30: ontbijten met en uitzwaaien van Baziel. Hij is een medepelgrim (Chimay-Vezelay) en was voor zijn pensioen decorontwerper voor de VRT (Witse, Thuis). Daarna heb ik nogmaals ijs op mijn been gelegd en me opgefrist.
9u00: voor 1e maal sinds 25 juli op het internet geweest (blog ziet er netjes uit Kevin: merci! Dit moet ook op de blog, niet bescheiden zijn!). De dochter van de gastvrouw helpt me mijn 130 foto’s door te sturen, laatste maal ijs op mijn been leggen en op het terrasje van het mooie uitzicht genieten.
12u00: afscheid nemen van de gastvrouw en dochter, 3km wandelen, stretchen, terrasje doen en een blogbericht sturen.
13u45: de volgende 8km is 1 lange dorre glooiende weg door immense kale velden. Eindelijk heb ik eens even de angst voor een opgave door blessure kunnen vergeten. Op het einde van de weg bovenop een heuvel aan de rand van het bos mijn stretchoefeningen gedaan, chocoladekoeken gegeten en in het gras gelegen. Daarna heb ik een uur naar de kaarsrechte weg gestaard. Tijd vervaagt, de wereld vervaagt, ik vervaag…
17u00: wakker geworden langs een veld op een heuvel aan het einde van een lange glooiende weg. Een appel gegeten, de kaart bekeken en de laatste 3km aangevangen. Mijn been voelt intussen wat minder goed aan door het slechte pad.
17u45: aankomst Baye. Opnieuw mijn stretchoefeningen gedaan en een bassin van 2 op 4m gevonden met stromend water (en 6 grote forellen?). Het water is echt ijskoud dus heb ik mijn schoen, kous, verband en pleisters uitgedaan en maar laten afkoelen die handel.
18u15: aanbellen bij Foyer de Charité (een klooster maar dan met leken m/v i.p.v. gewijde m/v, diehards dus). Ik krijg mijn cel, doe mijn rugoefeningen en fris me nog even op.
17u30: avondeten wordt geserveerd. Het zijn 3 eenvoudige gangen met een lekker glas tafelwijn. Ik moet in het midden gaan zitten en krijg kritische blikken als ik zeg dat er voor mij wel degelijk een verschil is tussen agnost en atheïst. Om mijn 15 disgenoten niet verder te verwarren, verzwijg ik tijdens de rest van het kruisverhoor mijn tijdelijk pact aangaande schietgebedjes. Het is immers eerder een brok diplomatie dan een religieuze knieval :) Daarna heb ik het gigantisch kasteel (nice!) verder verkend.
20u30: ‘een kort gebed’ zeiden ze… Ik wou dit moment gebruiken om de 13e eeuwse ramen van de kapel eens te zien, maar het blijkt een volledige rozenkrans te zijn. Achteraf ken ik het Onze Vader en Weesgegroet Maria vanbuiten in het Frans.
22u00: rugoefeningen gedaan, douche genomen, ijs op mijn been gelegd en nadien een pleister aangebracht. Daarna heb ik de route voor morgen bekeken en gelezen tot mijn oogjes toevielen (dankbaar voor een mooie dag en blij dat het toch beter lijkt te gaan met mijn been…). Slaapwel! Live vanuit de cel :) “

 




 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten