maandag 26 augustus 2013

Arcy-sur-Cure - Vézelay : 22km

SMS verstuurd op 24/08/2013 om 10u22

“ Na een gezellig ontbijt in le Beugnon ben ik wederom vertrokken langs de steile flank van de Cure met prachtige vergezichten richting Vézelay. Na een emotioneel moment in Asquins aan de steile laatste 2km begonnen: spannend, maar ook wel afzien! :) En dan aankomen op de top bij de 11e eeuwse Romaanse basiliek van Sainte-Marie-Madeleine, met grote narthex (voorhal) om alle middeleeuwse pelgrims te herbergen. Na het kaarsjes branden ben ik op een terrasje geploft en heb ik de toerist uitgehangen. Daar heb ik me ook een ticket gekocht voor een concert vanavond in de basiliek :) Wat een gezellige, mooie stad. Ik overnacht in het centre Sainte-Madeleine, een gerestaureerd pelgrimshospitaal uit de 15e eeuw. Hier verblijf ik samen met Jack, een Nederlands-Limburgse fietspelgrim. Onze kamer ligt op de zolder aan het einde van de middeleeuwse wenteltrap van 3 verdiepingen. Na een magnifiek concert zakken we nog tot 1u ’s nachts door op het stadspleintje dat het centrum van het festival vormt. Echt een dag om nooit te vergeten!! “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten