woensdag 7 augustus 2013

Dinsdag 06/08 Bazancourt - Reims: 18km

SMS verstuurd op 06/08/2013 om 23u11

“ Vertrokken door de velden richting Reims. De eerste 8km liepen zachtjes bergop tot ik in de schaduw van 1 van de enige bosjes in de omgeving kwam, bovenop een hoge heuvel. Vanaf hier ging het zachtjes bergaf tot Reims via het tracé van een oude Romeinse heirbaan. 10km verder aan het andere uiteinde van de kaarsrechte heirbaan zag ik 2 torentjes: de gigantische kathedraal. Twee uur later stond ik er een hoop kaarsjes te branden. Het was ook wel emotioneel om na 380km het prachtige gebouw binnen te wandelen; toch weer een kleine mijlpaal :) Ik heb me daarna maar op een glaasje champagne getrakteerd… Iets later had ik afgesproken met Jos en Rik. Ze hebben besloten om ook de pelgrimsroute tot Chablis te nemen in plaats van de GR. De komende 9 dagen lopen we dus met z’n drieën. Het is wel even aanpassen want zij vertrekken ’s ochtends om 7u en ik doorgaans pas ergens tussen 10 en 12 :) Vanavond hebben we nog even bij de Italiaan gegeten en daarna geslapen in het CIS, de grote jeugdherberg van Reims. Het was wel gek om plotseling tussen de bedrijvige, luidruchtige jeugd te zitten. Morgen terug naar het platteland! :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten